Terima Kasih Sudi Like

Thursday, November 30, 2017

INTECH KITCHEN SDN BHD – PAKAR KABINET DAPUR DI SEMENYIH.

www.tips-fb.com

Salam korang semua !

Aku kalau ada rumah nanti, In Sha Allah kalau ada rezeki , perkara pertama yang aku akan survey adalah kitchen cabinet. Time tu diharapkan poket aku berkepuklah dengan duit untuk bina kitchen cabinet idaman aku haha~

Walaupun aku takdelah terror mana nak memasak tapi impian untuk memiliki KC tu sangat tinggi, setinggi puncak Gunung Everest ko tau ? Cuba bayangkan tinggi kan ? Jangan main –main impian aku tu !

Jadi skank apa salahnya aku survey-survey dulu walaupun rumah takde lagi -.=’. Planning tu penting ye korang, sebab kita hanya merancang Tuhan yang menentukan segalanya, kemain ayat aku puitis sangat tu.



Ahad hari tu aku berpeluang untuk menjengah satu kedai yang memang pakar dalam pembuatan kabinet dapur di area Semenyih. Nama kedai  Intech Kitchen Sdn Bhd . diaowang ni menawarkan servis built in dan custom made kitchen cabinet and wardrobes direct from factory dan berpengalaman dalam bidang buat KC ni selama 15 tahun.

First aku masuk showroom, aku rasa mcm sebuah rumah yang banyak dapur ko tau, setiap contoh dapur berlainan konsep, ada yang konsep modern, kotemporari,klasik dan oriental ,Ko nak KC macamana, bagaimana semua ada, macam aku, ni first  time aku g showroom berkaitan rumah, so macam terkesima tapi chill la kan takkan nak tunjuk teruja mcm monyet mendapat bunga. #spesismudahteruja

Semua contoh design dapur dekat showroom tu awesome beb !, ada tu white theme ada tu green theme cantikkkkk~ acely paling aku teruja nk tgk kitchen cabinet ni adalah patern bahagian dalam laci haha…Aku suka banyak laci atau partition sebab aku bole simpan macam-macam stok makanan, macam poket doraemon tu, dan bila banyak laci  takdelah semak sangat pemandangan atas cabinet tu.


Style sangat laci V-shape ni wey ~


Semua wanita berkahwin dan mak-mak automatik akan suka kitchen cabinet, kira bff diaowang la ni until jannah haha~ tengok cantik dan rasa mampu poket, tanpa survey terus nak letak seketul design macam tu dekat rumah. Korang tahu ke material yang digunakan tu ?  Sesuai tak dengan environment rumah korang tu, haaaa, yang ni aku rasa x ramai yang tau termasuklah aku.

Kadang kita serah bulat-bulat pada kontraktor yang buat, asal cantik sudah. No ! tak boleh macam tu atlest korang kena survey jugak amik tau, sebabnya kitchen cabinet ni nak pakai seumur hidup, korang kan masak hari-hari ye dak ? mestilah nak tahan lasak. Kalau boleh cari company yang memang pakar dalam bidang KC ,macam Intech Kichten Sdn Bhd ni,. Bukan sikit-sikit duit tau makan belas-belas ribu lain lah kalau korang cop duit tiap tahun tukar KC baru. Jadi buatlah pilihan bijak, biar berbaloi duit yang korang laburkan demi seketul KC idaman hati.

 DOOR (  Pintu Kabinet ) 

Melamine, 3g glass door, acrylic door, 4g glass door, solid nyatoh door 
.
TABLE TOP  ( Pernukaan kabinet )

Woodtop, concrete top, solid surface top, granite top, quartz top.



Banyak kan jenis material KC ? Tau ke macamana rupa material tu ? Apa perbezaannya apa bagusnya apa kurangnya setiap material tu? yang tu korang sendiri kena rajin-rajin kan diri survey buat research sebab aku pun tengah nak kenal pasti benda alah tu  Aku first time dengar dan baru nak amik port pasal ni, so dah alang-alang singgah showroom KC aku nak belek tengok, rasa jenis-jenis material supaya nanti senang bila aku nak buat nanti dah tau nak jenis material yang macamana. Dan bajet yang diperlukan. Sempatlah mak kumpul duit nak oiii


Glass Door


Melamine


Nyatoh Door

Nampak kan sikit sebanyak jenis-jenis KC yang ada dekat Intech Kitchen Sdn Bhd, kalau korang nak lebih details wajib datang sini, staff diaowang akan guide dan bagi penerangan yang lebih jelas pasal KC. Yang penting korang dah tau nak konsep KC macamana nak buat dekat rumah korang tu, nanti diaorang boleh suggestkan material yang sesuai utk digunakan.



Kalau tanya aku, jenis material yang mana aku suka, dah tentu aku akan jawab suka material glass door, sebab nampak modern sesuailah dengan konsep yang aku inginkan. Konsep modern, ciri-ciri yang ke arah elegant dan mewah. Wah taste kau ni tak nak kalah, Duit mana duit ???

Oh ye lagi satu paling penting aku nak sangat bar kaunter atau island. Benda tu paling penting kalau buat KC sebab situ akan jadi port gosip mak jemah. Jadi kalau beli rumah nanti aku akan tengok keluasan dapur,cukup tak nak letak seketul island atau bar counter. Ni angan-angan dulu, tapi kalau suatu hari nanti jadi kenyataan Alhamdulillah ~





Amik berkat dekat KC idaman mana tau tetiba dapat seketul haha~



Kenalkan ini  Mrs Jessica, atau kitaorg panggil jess dia bersama husbandnya Mr Jeff adalah owner kepada Intech Kitchen Sdn Bhd. Masa ni Mr Jeff takde sebab ada urusan diluar dengan client. Korang yang tengah survey KC tu berminat nak datang tengok showroom Intech Kitchen Sdn Bhd boleh tengok details yang aku bagi dekat bawah ni.

DETAILS INTECH KITCHEN SDN BHD

Website             : www.intechkitchen.com

FB Pages       :  Intech Kitchen Sdn Bhd

Instagram          : intechkitchen_cabinet

Alamat              : Intech Kitchen Sdn Bhd
                   47, Jalan Mega 1A, Taman Industri Mega,
                   43500 Semenyih.

Contact Person  : Jessica - 012-6670706
                            Jeff       - 012-6252528


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

4 comments:

Jueliza Jamani said... Click To Reply!

Mila, kalo macam ni memang rambang mata.. mahu tido 4 hari 4 malam asyik mimpi dapo cantik ni jer tauuu

Mimie said... Click To Reply!

Cantik cantk kabinet dapur yg di jual kan Mila

Kak Wawa said... Click To Reply!

woww, memang cantik laa.. unik & simple design die

Intech Kitchen said... Click To Reply!

Nice kitchen ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...