Terima Kasih Sudi Like

Friday, April 13, 2018

PERCUTIAN KE PENANG –TIKET FLIGHT, HOTEL DAN KERETA SEWA

www.tips-fb.com


Salam,

Bila mood menaip dah datang silalah jangan menangguh, so sepantas kilat aku cuba menulis. Tapi maaflah ye, entry percutian ke Perth sepatah haram aku tak tulis tetiba aku lompat terus ke entry Percutian ke Penang haha Kita bukan apa wak, percutian perth tu complicated tau kita pening sikit tgk duit ramai-ramai tu, penang senang sikit 3 hari 2 malam je aci tak up dulu hihihi

13 March 2018 -  Pukul lima pagi gerak ke rumah Fiza ( bff ) paksa adik ( hani ) aku hantar siap pakej mak aku ikut sekali. Sebenarnya adik aku ikut tau kami berempat  last minit dia cancel atas sebab –sebab yg tak dpt dielakkan, dahla tak dpt ikut kena hantar pulak cian kau ! haha pasrah ye -.=’. Kemudian dari rumah fiza abah dia anta ke KL sentral *terima kasih pakcik Dzahari sudi hantar.

Ngam-ngam sampai KL sentral pkl 6 pagi terus naik bas. Pegi kaunter bas beli tiket sorang kena RM12, biasanya RM11 mungkin dah naik harga. Sekali ko tau turun mana? Turun KLIA pulak. Aku rasa makcik kaunter bas tu xdengar kitaorg nak pegi KLIA2 bukan KLIA. Dia pun aku tgk tersengguk2 je mengantuk depan kaunter sbb tu salah bagi kami tiket.

Cuak jgkla nak cari bas ke KLIA2  sebab tak tau kan, so tanya kaunter dekat situ ada tak bas ke KLIA2, diaowang cakap ada shutter bus. Phewwww legalah sikit time tu kul 7 pagi so macam okela ni tak lambat sgt. Flight ke Penang dalam pukul 10 lebih.Dalam masa 10 minit Shutter bas sampai lepas tu boleh plak tayar pancit weyyyy~ Dugaan apakah ini, aku cakap sudahhh~ nasib boleh jalan naik jgkla walau tayar pancit. Sebab tu aku suka pegi awal sebab takut kes-kes mcm ni kita tak jangka.

hi bff lama tak jumpa, tiba-tiba bercuti sama lak !



Harga tiket Air Asia sorang tanpa add on RM 94.96.  Time promo kata RM15 celah mana ntah, mungkin tarikh aku pilih tu mahal sikit kot. Aku beli lama dah before g perth lagi, beli bulan sembilan tak silap saja nak sambut birthday suami la katakan padahal bini yg over.

Hotel pulak kami stay dekat Old Penang Hotel, Georgetown Hotel so far memuaskan, tapi bilik macam kecil tapi kalau berdua selesa je, dekat dgn MCD boleh jalan kaki, Cuma jangan tinggal apa-apa barang berharga sebab diaowang akan masuk dlm bilik mengemas even ko baru sehari duduk kat situ.

Sini aku tengok banyak je hotel bersepah tapi yang tak best parking tak provide, so korang kena parking yg berbayar. Bayar tak kisah sangat tapi kalau dapat parking penuh kena parking jauh menapaklah ke hotel. Make sure parking dalam petak yg disediakan ye kalau tak nak kereta kena saman. Parking dah satu hal, nak beli buku tiket parking pun satu hal menjajo kitaorg cari kedai jual buku tu semua habis, dekat 3 kedai HAPPY MART. Kitaorg tanya bahagian reception hotel  tempat kitaorg menginap selain happy Mart kat mana lagi jual buku tiket tu, dia cakap kat 7E.

7E pun xjumpa kat mana padahal kalau taknak tu bersepah je, last-last tau beli dekat mana ? beli dekat kedai runcit je, itu pun tawakal jela berdoa harap ada. Alhamdulillah berkat pusing2 satu Georgetown miahaha…

Untuk kereta sewa pulak kitaorang amik dengan Klezcar Bayan Baru  Amik viva sahaja untuk 3 hari 2 malam RM190.00.



KIRA- KIRA PERBELANJAAN :

Bas dari BP-KL (2 org) : RM46.00
Tiket flight  (2 org)      : RM 189.92
KL sentral – KLIA  (2 org) : RM24.00
Shutter bas KLIA-KLIA2 (2 org) : RM4.00
Hotel 3 hari 2 malam : RM140.00
Kereta Sewa ( viva ) RM190 * 3 X ( 2 org) = RM127.00


TOTAL = RM 530.92





♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

3 comments:

Kak Wawa said... Click To Reply!

not bad laa rm500 lebih utk 2 orang..")
happy cuti kan..

::EIDA:: said... Click To Reply!

mak aiii banyakknyaaaaa dugaan . dah macam ida pulakk pegi HK tu. tiket bas xde HAHHAHAHHAHHA , naik uber kau! gilerrrrr

Siti Yang Menaip said... Click To Reply!

budget general yang cantik figurenya.. murah2 je da boleh enjoy di Penang kan =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...