Terima Kasih Sudi Like

Monday, November 14, 2011

nampak macam bersih tapi pengotor!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum,

Aku nak melahirkan sedikit rasa sakit hati dan kecewa terhadap pengguna tandas awam wanita yg menggunakan tisu tapi xreti-reti nak buang dalam tempat yg sebetulnya.Heran betul aku diaowang ni, ape lah kat kepala hotak diaowg ni tanpa pikir panjang, tanpa menghiraukan pengguna lain sewenang-wenangnya korang campak tisu kotor kowang tu dalam lubang tandas, padahal dah disediakan tong sampah dalam setiap tandas tu, buta ke ape xnampak tong sebesar tu.

Adakah korang buat benda yg sama iaitu mencampakkan tisu kotor tu dalam lubang tandas kat umah kowang? mesti x kan? tau pulak jaga kebersihan di rumah sendiri tapi kenapa di tempat awam korang x buat macam kat rumah sendiri??? mesti korang pikir ada orang yg akan membersihkan tandas tu, so kalau kotor pun xpelah, korang ni memg sgt mementingkan diri sendiri tau x? memg shitlah. perbuatan korang nie memg menjijikkan, ramai di antara perempuan² nampak mcm pembersih je nak tandas yg bersih tapi sebenarnya pengotor jugak. Korang yg sebenarnya buatkan tandas tu tersumbat dgn tisu-tisu kotor korang tu buang merata² biarkan bersepah sana sini.

Tolonglah wahai kaum hawa jagalah kebersihan janganlah jadi pengotor sangat, make sure bila dah guna tisu tandas tu tolonglah buang selepas digunakan jangan buang terus dalam lubang tandas orang lain yang nak guna tandas awam tu jadi geli nak guna! orang tu aku lah!!haha..sebab tu aku cakap kt korang-korang.Kita bukan idup sorang² dlm dunia ni, makhluk Allah S.W.T ramai jadi bertimbang rasalah sikit jangan nak pentingkan diri sendiri, nanti disebabkan sikap korang yg pengotor tu orang lain xboleh guna tandas tu.

talk 2 my hand [ kesal plus kiciwa -.=' ]
               

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

7 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said... Click To Reply!

haa..btol tu... rasa geli pon ada gak.. nape laa nak buang dlm lubang tu... kekadang tu..ada je yg dah buang..pastu xreti plak nak flush.. =.='

khairul said... Click To Reply!

tu la kan ..kata bodo marah lak

nazirah said... Click To Reply!

betul betul betul ish tak ptut kan ggrrr kte pun geram kekadang aih..

aTy _faRed~ said... Click To Reply!

eeee...memang geram kan...selfish..!! macam die sorang jer nak pakai toilet tu..mentang2 tu toilet awam..tu namenyer pentingkan diri.. kat umah mesti die tak buat...

Qhaifa Nur said... Click To Reply!

betul tu kalau masuk tandas wanita, berselerak tisu2 yang telah digunakan...manalah sikap tanggungjawab....

tak tahu nak cakap sebab saya jarang guna tisu..

mizzkechique said... Click To Reply!

kdg² diorg buat gini sbb tau tandas awm ada cleaner.. xde sivik btl la..

ILA HonEyBuNNy said... Click To Reply!

baru tadi ila baca blog sapa tah...cakap pasal kebrshn tandas juga..xpam..hehe..

baru tadi dekat highway ada toilt tu kotorrr...org buang pad sesuka hati..sakit ati la...

kebershn tgjwp kita bersma kan..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...