Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, January 18, 2012

sms cinta pagi.

www.tips-fb.com


Apa lagi yang bisa membahagiakan insan selain mendapat sesuatu daripada yang dicintainya. Sang pencinta pasti terdorong untuk berkhidmat dan berbakti kepada yang dicintai tanpa mengharap balasan dan ganjaran. Ia satu kepuasan. Rasa itu hanya dapat dinikmati oleh mereka yang bercinta. Tanpa cinta ia tiada nilai.

Namun persoalannya , berapa ramai antara kita yang merasa nikmat ' cinta ' bersama si pemilik cinta. Sedarkah kita sebenarnya selalu mendapat panggilan dan sms cinta dari Allah s.w.t . Seawal jam 6 pagi , tatkala kesunyian subuh dan kita masih lena diulit mimpi , kita sudah dihubungi oleh Allah . Panggilan pertama melalui azan Subuh. Terdorongkah kita menjawabnya? Panggilan cinta ini tidak pernah putus. Sang Pencinta Agung sering memanggil yang dicintai tanpa putus. Namun , kebanyakan kita mengabaikan panggilan ini. Ia bukan panggilan cinta buat kita. ''Ya, bukan aku yang dipanggil'' . Panggilan itu untuk insan lain.

Jika  'beloved bf/gf' memanggil pada jam itu , 6 pagi ; terkocoh-kocoh kita menjawab . Suara tidur yang manja dan penuh ghairah diperdengarkan kepada yang tersayang. Tidak ada bantahan mengapa diganggu tidur yang lena  dan mimpi yang indah. Walau ia sekadar 'hmmm,, atau ye ' sudah cukup rasanya untuk membuktikan rasa kecintaan kepada yang dicintai.

Pelik bukan.Itu realiti masa kini. Mungkin pada masa hadapan pun ia tetap akan kekal begitu jika tiada perubahan dan kesedaran dalam diri. Menyahut cinta manusia  itu lebih utama daripada menjawab panggilan cinta Allah yang pasti . Iya , tiada salahnya menyahut panggilan itu . Deringan telefon itu memberi makna yang penting buat kita. Tapi 'panggilan azan Subuh' tidak bermaknakah buat diri kita? Sekuat mana pun nada dering azan itu , kita biarkan , kita abaikan. Dia mencintai kita dan kita tak mencintainya. Cintanya kita tolak mentah -mentah. Sebentar lagi lah aku jawab panggilan itu . Sebentar lagi. Sebentar lagi. Akhirnya panggilan itu terbiar tanpa jawapan.

Sms cinta pagi dari Allah kita abaikan tanpa rasa bersalah dan rasa penyesalan. Cinta itu kita tolak. Kita tak memerlukannya. Tiada erti , tiada makna , tiada kepuasan , tiada signifikasi menjawab panggilan itu . Dia bukan yang kita cintai. Keberadaannya bersama cintanya tidak memberi makna buat diri kita. ''Aku hanya cinta dia. Insan yang bergelar manusia. Di hatiku tiada namanya. ''

Oh , ruginya kita. Cinta yang agung kita tolak dengan mentah. Cinta yang punya kemanfaatan kekal kita pandang kosong dan sepi. Biarkan. Biarkan. Kita insan alpa yang hidup dalam kenistaan . Lupa keutamaan dalam menyahut cinta. Sms cinta pagi dari tuhan sunyi tidak berbalas. Mungkinkah esok ada lagi sms cinta pagi dari Sang Pemilik Cinta ini??Balaslah panggilan dan sms cinta ini dan kita pasti beruntung!

Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, sudah tentu Kami akan masukkan mereka dalam kumpulan orang-orang yang soleh (dengan mendapat sebaik-baik balasan). (Ankabut: 9)

talk 2 my hand - entry dipinjam dari blogger nie


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

5 comments:

khairul said... Click To Reply!

Alhamdulillah Subuh telah ku laksanakan

Mila Ahmad said... Click To Reply!

alhamdulillah ^_____^

C.M.A @ CikMoonAdnan said... Click To Reply!

moon sebelum dengar azan subuh dah bangun..ngee~ kalau de org call pepagi buta.. moon akan mengamuk..hehe...

Mila Ahmad said... Click To Reply!

mila pun bangun sebelum subuh lepas mandi terus tunaikan solat subuh

Qhaifa Nur said... Click To Reply!

tenang hati bila kita telah laksanakannya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...