Terima Kasih Sudi Like

Monday, October 10, 2011

waktu terbaik untuk minum air

www.tips-fb.com


Pagi selepas bangun daripada tidur
·         Setiap org akan kehilangan cairan dlm tubuh sepanjang malam ketika tidur. Kehilangan air di dlm badan membuatkan badan berasa lemah longlai dan minda kita tidak cergas. Oleh itu, minumlah sekurang-kurangnya air putih pada waktu pagi, betul-betul selepas kita bangun daripada tidur. Tidak perlu memberus gigi terlebih dahulu. Dengan begitu, ia dpt mengelakkan kowg daripada mencari minuman berkafein untuk memulakan hari.
30 minit sebelum waktu makan
·         Jika kowg sudah mula terasa lapar bila hampir waktu makan, ia adalah waktu terbaik kowg untuk minum air. Seperti yg sering disarankan, air putih lebih baik untuk kesihatan dan ia boleh membantu mengurangkan rasa lapar.Malah, minum 350ml air sebelum tiba waktu makan atau sebelum kowg mula terfikir untuk mengunyah kudap-kudapan , atau pun coklat boleh mengelakkan kowg dari berbuat demikian.Jadi, selamatlah kowg daripada menambahkan kalori yang berlebihan dlm tubuh kowg sepanjang hari
Sepanjang hari
·         Selain itu, waktu terbaik untuk minum adalah sepanjang hari. Menurut kajian di german minum 1.5 l air sejuk atau air putih ( sekurang-kurangnya 240ml air sejuk @ air putih – sekurang-kurangnya 240ml air setiap kali minum ) boleh membantu kowg membakar kalori berlebihan di dlm badan . Pakar jugak memberitahi  bahawa ia boleh membantu meningkatkan kadar metabolisma di dlm badan.


               

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

10 comments:

mizzkechique said... Click To Reply!

yg pas bgn tdr kdg2 terskip..adeh..

sarah mohamad said... Click To Reply!

aishhh! tabiat buruk saya, suka makan alas air :(

Elie Lily said... Click To Reply!

sedikit info tambahan..
waktu malam perlu kurangkan minum air sebab nnt badan akan mengembang waktu tidur..kecuali bg mereka yang aktif pada waktu malam..
sebab tu kita digalakkan minum air yg banyak pada waktu pagi.. :)

p/s: kita share info ya mila? :D

aTy _faRed~ said... Click To Reply!

nak minum tu rajin.. kalau air dah ade depan mate... yang malas tu.. nak gi topup air tu... hahahah [memang dasar pemalas kan] ;p

C.M.A @ CikMoonAdnan said... Click To Reply!

kalo moon..setiap 10 minit..mesti nak minum... hehe

onie said... Click To Reply!

yg lepas bangun tidur tu,errrr...takkan minum la,loya lagi ada ,hehe...


p/s: akak! mood blogging mai balik ,tu yg dah lama tak nmpk :D

En. Kronik said... Click To Reply!

saya minum ayaQ MILO..

Ekmi Rabat said... Click To Reply!

minum awal pagi tu selalu buat tapi minum selalu sepanjang hari mmg jarang. kena minum lah pasni..kulit dh bersisik dah huhu

NOOR FATIN said... Click To Reply!

minum air banyak2 boleh elakkan sembelit.. hehe ;)

Tulus Sweet said... Click To Reply!

org kuat terkencinglah..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...