Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, August 1, 2012

Akibat mercun boleh jadi OKU segera !

www.tips-fb.com

Assalamualaikum,

POP !!!  POP !!! POP !!! bunyi mercun sana sini, bingit telinga aku ko tau tak ? dahla aku ni lemah semangat mudah terkejut kalau dengar bunyi letupan. Boleh meninggal dengan cepat aku nie -.='. Jangan kata kat kampung meriah dengan bunyi letupan mercun sana sini, bandar pun sama naik bebudaknya.

Setiap tahun kalau takde yang cedera main mercun ni memg xsah la kan, baru masuk 10 hari berpuasa dah ada yang cedera buta mata lah putus jarilah, macam tak pernah serik dan ambil iktibar dari kes-kes tahun lepas. Tak paham pulak aku dengan manusia-manusia yang xreti bahasa atau xpaham bahasa. Korang xtakut er jadi OKU segera? Korang suka er jadi cacat, handsome ke klu cacat ? 

Tuhan tu dah bagi cukup sempurna anggota badan kenapa korang nak hilangkan nikmat tu. bersyukurlah dikurniakan anggota badan yang sempurna, jgnlah dicederakan pulak. Ada setengah orang tu yang cacat penglihatan, yang takde kaki, takde tangan nak jadi sempurna mungkin yang kita ni senang-senang je cederakan anggota badan yang sempurna ni.

Pada adik-adik tu beringatlah bila nak main mercun tu, berpada-pada jgn disebabkan keseronokan bakar mercun tu sampai terkorban diri. Kalau ada yang nak jadi OKU segera bolehla main mercun sampai lebam yea *_________________^. Sepatutnya bulan ramadhan ni kita perbanyakkan amalan-amalan ibadat, kejar pahala pada bulan yang suci ni buat amal ibadat ke kan ? barulah puasa sebulan tu dimanfaatkan ke arah kebaikan, pahala pun berganda oke !


talk to my hand : Alhamdulillah, rezeki meniaga melimpah ruah ^______^
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

10 comments:

MizzTina said... Click To Reply!

dik, jual seluar jeans kan.. letak la gmbr.. kot² akak nk beli.. =)

PaK PiS said... Click To Reply!

da lama sgt x main mercun..haha

Elie Lily said... Click To Reply!

Dulu elie salu lari lintang pukang kalau tgk budak2 kat kampung main mercun bola.sebab takut dengan bunyik bingitnya. haha

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said... Click To Reply!

Takut bila tengok adik main mercun. Padahal dia selamba badak je. Adeh.

Pssst : Follow blog sis Mila~ =)

legendary wariner said... Click To Reply!

eksaited beltul nak raya kan?tengah solat tarawikh pun tak khusyuk ada budak main mercun kat belakang.aish.

Zura Lee said... Click To Reply!

best wooo bunyik mercun yg mila tepek gmbr nye tuh... bergegar otak !!

Zana Adieyza said... Click To Reply!

setiap kali nak raya, mesti ada kes main mercun ni.. nak sekat orang beli pun susah sebab yg menjualnya ramai sebab permintaan tinggi kan..

Nelly The Strange said... Click To Reply!

lama dah tak main sejak tengok berita ramai putus jari !

Afiq Din said... Click To Reply!

zaman mercun da berlalu

C.M.A @ CikMoonAdnan said... Click To Reply!

sama laa...xsuka dgr bunyi mercun tu... buat org terkejut je... bleh sakit jantung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...