Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, April 20, 2011

korang dah buat kew??

www.tips-fb.com

assalammualaikum,

sejuk pagi nie sebb lepas ujan..aini rajin sgt blOgwalking...xlupa thanks pade sape yg fOllow blOg naif mila nie...
cuba utk menulis entry yg terbaek utk dikongsi bersama kOwang...oh ye actually nk bgtau kt kOwang yg baru-baru nie mila baru je buat pendaftaran pemilih.. Kowang dah buat kew?bagi yg berumur 21 tahun diharuskan utk mendaftar...ade sape yg xtau ape itu daftar pemilih???kOwang boleh lawati WEB nie

mila terangkan serba sedikit ttg pendaftaran pemilih nie ye...*tunjuk rajin nak menerangkan *

APA YG DIMAKSUDKAN DGN PENDAFTARAN PEMILIH

 Pendaftaran Pemilih sebagaimana yang ditetapkan oleh undang-undang, membolehkan warganegara Malaysia yang layak mendaftar sebagai pemilih. Di samping itu ia membolehkan Pemilih Berdaftar yang sudah bertukar alamat mendaftar di alamat baru. Pemilih juga digalakkan untuk menyemak nama mereka dalam Daftar Pemilih yang sudah disahkan.

KENAPA ANDA PERLU MENDAFTAR?
 Untuk mendapat hak anda mengundi dalam pilihan raya serta menggunakan hak anda sebagai seorang warganegara.

SIAPA YG LAYAK MENJADI PEMILIH
 - Warganegara Malaysia;
- Sudah mencapai umur 21 tahun;
- Menetap di mana-mana Bahagian Pilihan Raya di Malaysia; dan
- Tidak hilang kelayakan.

BAGAIMANA UNTUK MENDAFTAR ?

 - Pergi sendiri ke Pusat Pendaftaran;
- Bawa bersama Kad Pengenalan anda;
- Pastikan Borang A diisi dengan betul oleh petugas sebelum anda menandatangani borang; dan
- Simpan satu salinan borang berkenaan sebagai bukti pendaftaran anda

Oke itu shj tuk arini ye kawan²...mila dah daftar kOwang bila lg???..nila masanya untuk kita pamerkan kebanggaan kita menjadi rakyat MALAYSIA

satu malaysia


 talk 2 my hand-jgn sampai bangsa laen memerintah negara kita!!!!takutnya....majoriti bangsa melayu ramai yg blacklist...



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

12 comments:

Oasis said... Click To Reply!

Salam perkenalan:

tertarik dgn header cik mila ni...kebetulan plak saya minat ngan nama mila ni. Hehe

Saya dah dua kali mengundi. Rasa bangga pun ada.

Mila Ahmad said... Click To Reply!

wah yeke..tahniah sbb anda telah mengundi :)
tq sebb suka nama mila

tomatokering :) said... Click To Reply!

sweet blog.. :)

ehh tak 21 lagi ..hihi

darl, takleh nak follow lah ..nnti ceq try lg ek..google prob kot..huk

aisya said... Click To Reply!

alamak.. x dftr lg la.. huhu..

HonEyBuNNy said... Click To Reply!

salam ziarah...

alamk...belum daftar lagi la..hehhe

Amirrah Zawani said... Click To Reply!

saya dah daftar.. nti leh lah mengundi :)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

tomato- hehe muda ag t dah 21 jgn lupa tau xpe t dah oke u fOllow k.

Mila Ahmad said... Click To Reply!

aisyah-jgn lupa daftar tau...:)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

hOneybunny-kaum juga daftar eik...jadilah rakyat 1 malaysia hehe...

Mila Ahmad said... Click To Reply!

mirra-hehe..t de pilihanraya bolehla mengundi dgn bijaksana....

fyna said... Click To Reply!

br je daftar thn lepas...
hehehe..
;)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

Oke..oke..bgus²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...