Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, February 6, 2013

Melaka- part 1

www.tips-fb.com

Salam

Bagi yang bekerja di sekitar Kuala Lumpur jumaat aitu mesti korang cuti kan ? sebabnya hari Wilayah yeay ! Aku pun cuti jugak, so dah cuti tiga hari tu memg aku planning nak pergi bercutilah. Planning ni dah lama bulan 12 lagi,perginya bulan 2 , aku memg suka wat planning awal2 sebab taknak kelam kabut, lagipun ada masa untuk kira-kira dan survey tempat percutian tu.

Gigih cari-cari hotel ko tau, search tu search ni siap mintak tolong kawan blogger bagi link hotel 
mana best mana cantik mana murah padahal aku ke Melaka je pun heee~~. Tapi aku kalau nak cari hotel mesti nak cantik warna-warni bagai nape ntah -.='. Mungkin sebab aku rasa tempat tidur tu yang paling best dari semua ekekekekek... Lagi satu aku nak hotel aku tu nanti berada dekat dengan tempat2 yang aku nak lawat.

Korang tau kat Melaka tu rupanya banyak gila hotel oke ! jangan risaulah kalau xbooking awal2..aku ni semangat booking bulan 1 takut full, rupa-rupanya sederet hotel tempat aku menginap tu bersepah sana-sini hotel dan motel ye -.='.

Hotel yang menjadi pilihan hatiku adalah Venus Boutique Hotel. Kenapa aku pilih hotel ni ? sebab ia terletak betul-betul ditengah bandar Melaka tu, lagipun xsusah nak cari, dari fly over kita boleh nampak dah hotel ni. Hotel ni berdekatan dengan Dataran Pahlawan, Mahkota Parade, Jonker Walk.

Kalau rasa nak exercise jalan kaki pun boleh ke Mahkota Parade ye. tu yang bestnye hotel ni, harga pun aku rasa berpatutan, kira mampulah bagi orang-orang macam aku ni hehe...Harga untuk bilik standard bagi 2 orang kat hotel ni selama 3 hari 2 malam cuma RM280 jerk.

Dalam banyak-banyak hotel, aku suka hotel ni sebab tema hotel ni warna ungu, ungu terang tu, kalau dah bangunan pun cantik ape tah lagi setiap bilik yang disediakan. Memg  tak mengecewakan :)

Bilik standard  untuk 2 orang
Coffee table 
Bilik air

Ada pengering rambut jugak, 
Jugak disediakan shampoo, sabun, shower cap dan berus gigi.

Yang bestnye dalam bilik air tu disediakan tempat untuk sidai kain, so xyah risau baju kotor ke, baju basah ke ? tuala lembap korang boleh je sidai kat dalam bilik air tu.

Dalam banyak-banyak hotel yang aku pergi rasanya hotel ni disediakan suis paling banyak, so xpayah ko nak bergaduh dengan laki ko pasal nak charging ke, nak charge bateri ladtop ke ? nak masak air ke? ada 3 suis disediakan. Pakai setiap sorang oke. Biasa encik Suami kena bawak plug tambahan kalau pergi hotel ni, yela banyak benda guna kuasa elektrik kan ?

 Cuma apa yang kurang memuaskan kat sini adalah sistem wifi lembap giler, sangat lembapnye mengalahkan siput b**i. Line 3G pun kejap ada kejap takde * macam biskut chipmore * Sabar jelah aku ni..



Tepi tu meja untuk sape-sape nak online, aitu aku ada nampak orang online pasang you tube lagi, kemain laju je running, asal kat bilik aku lembap giler, confius jap ! Haaa..basikal tu kotlah sape-sape nak sewa ronda2 bandar Melaka nak exercise ke, kadar bayaran hanya RM20 per day.

Kepada sape-sape yang nak p Melaka jenjalan boleh booking hotel ni, aku bagi link terus website hotel ni, mungkin harga lagi murah dari agensi yang mengiklankannya. Just email dan tanya harga untuk pakej yang dinginkan :)

Talk to my hand : Lepas check in rehat sekejap, petang tu kami terus berjalan hehe...


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

18 comments:

::EIDA:: said... Click To Reply!

Ida perasan hotel ni... sbb dia sangatt unguuuuuuuuuuu.. hehehee

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@::EIDA:: kan ida ungu jerk..sebelah dia ada satu lot bangunan pink...hotel jugak tapi xbanyak mcm hotel ni berlot2...

ieza ashaari said... Click To Reply!

kn pk 5-6 kali kalau nk sewa hotel kt melaka.. mau kena pelangkung dgn kakak.. hahaha..

- AZIE - said... Click To Reply!

cantik hotel nie..xpernah ag jumpa hotel warna ungu ginie..

Unknown said... Click To Reply!

Bestnye pergi holiday..serious cantikla bilik dia..tak macam yang biasa pergi...nanti nieza nak pergi situ la..sebelum ni ada pergi..tapi dengan kawan..check in hotel renaissance kalau tak silap..masa tu duit bykla..ptptn br masuk..huhu

Tapi betul kalau nak pergi holiday nieza suka prepare awal2..tapi lain pulak dengan en hubby..die suke on the spot..pergi je dulu..sampai baru cari hotel..kekadang suka jugak macam tu..huhu..adventure la konon..hahaha..mau nanti tido dlm kete..hahaha XD

MizzTina said... Click To Reply!

best².. leh la nginap sn klu g melaka nt..

Nory Zoulkefle said... Click To Reply!

murah & cantikk...

berbaloi2...

EkaTikah said... Click To Reply!

wah, melake.. hehe.. kite org melake pun belum pernah g kat situ lagi :P

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@izfanora suasana hotel ni tak sama tau mak...feeling dia lebih sikit hihihi...

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Mrs Lurve cantik kan ? so apelagi jom kita booking hee~~~

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Nieyxzha Hassan hotel tu bkn lagi mhl ke? kat melaka xyah pening pasal hotel sebab berlambak gila hotel.

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@MizzTina haaa try duk sini kak best !

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@^^eKaTiKaH^^ pegilah dik dh dekat kan ?

NM02 said... Click To Reply!

kau pekena asam pedas power tak?

Sheila Salim said... Click To Reply!

assalamualaikum mila, bestnya murah2. heheh pandai cari hotel yee

~LeeyanaRadhi~ said... Click To Reply!

TQ Mila...nnt yana nk g melaka jugak...release tension lepas exam nnt..gituhhh...mcm la study mcm best student...kekeke..bestnye hotel fefelllll jee...i loike..hehe

missayu said... Click To Reply!

dekat dengan dataran pahlawan tak hotel ni???

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@missayu lebih kurang 10 minit ayu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...