Terima Kasih Sudi Like

Monday, December 12, 2011

1st day- go to Cherating

www.tips-fb.com

Assalammualaikum,

Baru je sampai KL dalam beberapa jam yang lalu terus nak update entry, excited  nak cite macam2 masa p holiday aritu.Aku start bercuti ari jumaat sampai ahad. ini bermakna 3 hari 2 malam aku kat sana.Pergi pun naik kenderaan awam tau. Aku malas nak drive plus xtau jalan heee....Nama pun bercuti kan? so drive pun dicutikan.Tapi ceyes bila 3 hari x drive rindu giler kat baby bOy hehe...


 En tunang dah pun booked bilik utk aku, so kitaowang dapat bilik junior suite dimana setiap level hanya akan ada satu je bilik yang memisahkan bilik tidur dan ruang tamu, memg best giler weh, dipahamkan satu malam utk bilik macam tu sekitar rm400 tapi aku dapat diskaun sebab En tunang staff situ.Sangat berbaloi Oke below of my badget heee....masa tiba tu dalam kul 2 ptg dan kami disambut oleh en tunang even dia dalam waktu bekerja

tempat beradu

toilet pertama

ruang tamu



toilet kedua dlm bilik tidur



bilik kitaowg tu tingkat 3 so bahagian balkoni memg boleh lihat pantai dan ombak, tapi sayang kt cherating tu kita xkan dpt lihat kecantikan sunset tapi hanya dpt melihat sunrise sahaja memandangkan kedudukan di belah timur, kalau duk kt sebelah barat dptlah tengok sunset mcm  percutian dulu..

Kebetulan masa hari ketibaan diriku disana memg xujan so rancangan pada sebelah petang nak jenjalan di pantai tu memg terlaksana, tepat pukul 6 ptg kitaowang p pantai, angin kuat giler wey..tapi memg best, sebab aku suka main pasir sebab tu amek peluang main pasir padahal baru je mandi, mandi pantai memg aku xberminat, kalau diberi pilihan pantai dan kolam aku akan pilih kolam, air laut ni aku memg xberapa gemar sebab airnya yang masin, kolam okelah tapi macam segan lak sebab rata2 budak2 je yg mandi kolam huhu...










mOod : [ menghayati keindahan ciptaan Tuhan ^___________^ ]

               

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

7 comments:

Unknown said... Click To Reply!

bila la abg nk p cuti ni..hmmmmm

Mun said... Click To Reply!

waa...cantik bilik.. siap ada ruang tamu lagi..

LydSunshine said... Click To Reply!

Apa nama resort tu?

Mila Ahmad said... Click To Reply!

abg khairul- lani kan musim vuti sekolah,bolehla pergi bawak anak2 dan family

cik moOn-memg cantik best aircond jerk sebab udara kt luar panas angin pantai kan?

LydSunshine- namanya Hotel Legend Cherating

MizzTina said... Click To Reply!

dik mila, blh bgtau x brape rate kt situ.. include dgn tiket bas.. kt sn xde transport la eh..

Mila Ahmad said... Click To Reply!

tiket bas ke kemaman klu transnasional hanya rm29.30,

rate org xpasti tapi serendah rm200 satu mlm klu xsilap depend on bilik la...

transport 2 xpasti lah ada ke x, tapi mila xdrive sebab transport encik tunang dah de so pinjam dia jerk :)

Noor Fatin said... Click To Reply!

cantiknya resort dia! wow! rasa nak pegi pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...