Terima Kasih Sudi Like

Friday, December 23, 2011

pelik tapi betull la tu.

www.tips-fb.com

Assalamualaikum,

Kalau sebut pasal makan semua orang suka. Siap ada orang buat pepatah 'hidup untuk makan' tapi aku pulak suka menggunakan 'makan untuk hidup' jadi makanlah apa sahaja yang boleh dimakan selagi tidak memudaratkan.

Aku tidaklah cerewet mana bab makan nie, tapi yang pelik ada certain foOd aku xmakan tapi bila dipelbagaikan aku jadi teruja nak makan. Actually xdelah sampai xbole makan makanan tu, tapi aku lebih kepada tidak memilih makanan tu.

 

1st foOd yang aku xmakan or sentuh even depan mata adalah buah durian. Bukan xsuka or xboleh makan tapi aku memg xmakan buah durian. Aku lebih suka melihat orang lain makan buah durian tu. Setiap tahun mesti ada musim buah durian tapi aku sikit pun tak merasa buahnya. Tapi bila durian tu dibuat bubur or tempoyak aku tidak menolak . Sedap tu !!!


2nd foOd aku xminum air soya sebab aku rasa ia memualkan dan pahit bila aku telan, macam susu. Bila makan sesuatu pastu minum air soya confirm aku nak termuntah. Tapi yang peliknya aku adalah pecinta makanan seperti tempe yang tegar. Al-maklumlah darah jawa tu masih mengalir dalam badan ni even aku xpandai cakap jawa macam ibu dan arwah nenek. tapi aku sangat sukakan tempe goreng sambal!!!Jangan xtahu kacang soya banyak khasiatnya , baca nie


 
3rd foOd aku xmakan makanan yang berperisa coklat tapi aku suka makan coklat mengada-ngada kan ? haha... coklat cadbury, coklat vouchelle, sneaker, mars suma aku tibai tapi ice-cream perisa coklat, susu dutch lady coklat, roti coklat memg aku xmakan. Perisa lain aku boleh makan lagi yang berperisa coklat memg susah nak telan sampai jerk lidah mesti sangkut sebab pahit.

Mood : Blog B2B dah update entry jom terjah !!! Link





♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

8 comments:

Unknown said... Click To Reply!

durian ..my feberet

safurara said... Click To Reply!

durian = love

Mila Ahmad said... Click To Reply!

hehe suka durian ye.

Unknown said... Click To Reply!

semua dalam gamabar adalah kegemaran akak.hehehe

Mila Ahmad said... Click To Reply!

untunglah akak suka semua hehe...

Mek Onie said... Click To Reply!

durian onie makan sampai demam,haha! tempe feberet! hehe


kak mila,onie dah lama tak ke sini,maaf ye,onie busy kerjaan sekarang... :'(
nasib malam ni free dengan esok free

Mila Ahmad said... Click To Reply!

xpe kak mila faham bila free dtglah singgah ye.

Mun said... Click To Reply!

haha..gtu erkk..

perghh ..durian ni..kalau dapat makan.. xpandang kiri kanan dah..

tempe!!! kegemaran no.1

moon pon memilih kalo makan coklat.. kalo nak mkn coklat.. mesti kena ada kacang dalam tu..hehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...