Terima Kasih Sudi Like

Friday, September 30, 2011

kadang² sikap dengki/irihati itu perlu

www.tips-fb.com

Kalau ada kawan² kowang tetiba jerk pakai keta walaupun pown belum setahun bekerja, ape kowang rase?Dah 2 siap tuka fon baru , pakai i-phone kaw yg harga dia mejangkau 4 angka, x terperanjat ke kau?tetiba je gaji dia naik 2x dalam setahun. Bohonglah kalau kowg kata kowg xdengki atau irihati bila tgk ada org lain lebih kan? mungkin ade yg cakap dah 2 rezeki dia kan,nak wat camner? betul memg itu rezeki dia tapi xkan xde sedikit perasaan jeles @ dengki kat dia, mesti ada punya walaupun sekecil zarah kan?

Aku confirm kowg mesti nak jugak cam 2 kan?sifat lawan-melawan sape lagi hebat 2 memg akan timbul lebih² lagi perempuan. ye aku xnafikan -.=' tapi kena igt ade baik ade buruknya Oke!Kadang² bila rasa dengki yg meluap sgt sampai ada yg sanggup memfitnah memburukkan individu tersebut.xpayah pandang jauh sgt, sekeliling anda mesti ade punya.Ada 2 cara paling jahil sekali guna cara halus apabila perasaan hasat dengki tu xdapat dibendung lagi.

 Kalaulah boleh berfikir secara waras dan guna otak paling kanan sekali kenapa sifat sebegitu tidak di pandang dari sudut yg positif, kan lebih elok. Sentiasa amalkan kehidupan yg sihat, jiwa pun jadi tenang dan tak serabut.
*tetiba nak tempek gambar ni -.='
Bagi aku sifat itu boleh diubah menjadi yg lebih baik. Contohnya bila bos selalu puji kawan ko, sebab prestasi keje dia sgt efisien.Ko pown bole jadi seperti dia, tapi bukanlah cantas keje dia tapi bekerja secara efisien seperti dia. Ambil dari sudut positif InsyaAllah kehidupan akan lebih diberkati oleh Allah S.W.T

Kalau dipandang dari sudut dunia berblogging, mesti kowg irihati tgk blog yuyu zulaikha dan cik epal kan? kan? sampai ada yg sanggup jadi anonymous punyalah dengki dan irihati kat blog diaowg sebabnye follower diaowg beribu-riban, tapi kenapa ko xamik dari sudut yg positif dimana ko cuba pelajari dan perbaiki kelemahan diri, kaji semula, kenalpasti apa yg perlu diperbaiki, itukan lebih baik dari ko buang masa xde kerja mencaci, memaki blog owg sesuka hati, ape yg ko dapat? xdpt pape bukan?

Kalau nakkan sesuatu, berusahalah dgn titik peluh sendiri jgn kau berjaya dgn menjatuhkan org lain. sentiasa dengki dan irihati dgn kelebihan org lain memg kesenangan dan kebahagiaan yg kau miliki tidak lama.Kita kena percaya dgn rezeki yg Allah S.W.T berikan dan sentiasa bersyukur dgn nikmat yg dikurniakan.

               



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

6 comments:

Perfumes Farm said... Click To Reply!

Hi..lets join Perfumes Farm Contest and grab a chance to win fragrance mist from Victoria's Secret..=)

NOOR FATIN said... Click To Reply!

betol tu. bila kita tgk orang tu pandai, kita pn bleh jadi mcm dia, yg penting usaha lebih lagi je. nak dengki2 pn bukan dapat merubah apa2 pn.. hee

meaw said... Click To Reply!

pasti akan menjadi terbaik dimata bos,yeah!

khairul said... Click To Reply!

DENGKI JGN SAMPAI TIKAM BLAKANG KWN UDAH LER

~eZmALiZa~ said... Click To Reply!

mmg tak dinafikan la sikap tu perlu ada. tapi hanya perlu KADANG-KADANG saje. kalo selalu sgt nanti makan diri pulak. so, jadikan sebagai pembakar semangat pon ok kan? :D

~eZmALiZa~ said... Click To Reply!

mmg tak dinafikan la sikap tu perlu ada. tapi hanya perlu KADANG-KADANG saje. kalo selalu sgt nanti makan diri pulak. so, jadikan sebagai pembakar semangat pon ok kan? :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...