Terima Kasih Sudi Like

Monday, July 18, 2011

kura² tiga sahabat

www.tips-fb.com

Pada suatu hari, ada 3 ekor kekura (kura²) yg hendak pergi berkelah bersama². Kekura pertama membawa makanan, manakala kekura kedua membawa minuman. sedangkan kekura ketiga tidak membawa apa² pun. Dlm perjalanan tiba² hujan turun dgn lebatnya sehinggakan mereka tidak boleh meneruskan perjalanan kemudian timbul perbualan di antara mereka

kekura I  :Ermm..salah seorang daripada kita mesti balik utk ambil payung.Siapa yg nak pergi nie? kekura II dan kekura I saling berpandangan dan sepakat menuding kekura III

kekura III :tak naklah. Aku jln lmbat, nanti aku nak sampai sini lagilah lambat pasti korang akan bedal makanan ni semua

kekura I dan kekura II: taklah. kita org akan tunggu sampai kau dtg

kekura III :betul? kalau aku lambat 1 jam?

kekura I dan kekura II  : kitaorg akan tunggu

kekura III :kalau 3 jam?

kekura I dan kekura II : kitaorg akan tetap tunggu

kekura III : kalau 1 hari?

kekura I  dan  kekura II : kitaorg akan tetap tunggu

kekura III :3 hari?

kekura I dan kekura II : kitaorg akan tetap tunggu

kekura III : 5 hari?

kekura I dan kekura II :kitaorg akan tetap tunggu

kekura III :1 minggu?

kekura I dan kekura II :ktaorg akan tetap tunggu

kekura III : 2 minggu?

kekura I dan kekura II :kitaorg akan tetap tunggu kaw pergi ajelah

Dgn berat hati, akhirnya  kekura III pun berangkat  kekura I dan kekura I  menunggu dgn setia, sehari, dua hari dan seminggu telah berlalu, kekura III tidak juga balik setelah 2 minggu berlalu kekura I dan kekura II sudah tidak dpt menahan lapar

kekura I : Aku dah xthn lapar ni. Kita mkn ajelah

kekura II :Aku oun dah nk pengsan ni. Jom kita habiskan makanan ni. Tiba² kekura III muncul dari semak dan berseru

kekura III : Hoi, Nasib baik aku belum pergi lagi, kalau x pasti kau org abiskan makanan ni kan?kan?

talk 2 my hand :[ xpasal² adik² mila jadi kekurakan??? hahaha...i'm sorry..skank tgh gila nak kumpul koleksi nie...

               

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

5 comments:

Elie Lily said... Click To Reply!

HAHHAA..
elie sengih sorg2 baca post ni..
boleh pulak kure2 kan?
hehe

nuha ahmad said... Click To Reply!

apa teruk bebeno kekura di samakan dengan kite yg comel secara semulajadi ini...haha
*perasan*

ain nadzirah said... Click To Reply!

hehe lawak lah.

kure2 nie..

Tasha said... Click To Reply!

mmg nak kena sekeh kekura III tu!hehe

Miss Lady Iena Nazir said... Click To Reply!

hai kura2 sepupu..
eh sepupu kura2..
eh mcm xsedap la plak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...