Terima Kasih Sudi Like

Friday, October 12, 2012

Hasil tangkapan di IKEA

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Entry yang ditangguh disebabkan memberi laluan pada entry gambar wedding aku.Sebelum cerita ni basi baik aku kasi up ini entry larh. Weekend lepas aku bersama dengan Encik Suami pegi IKEA. Motif utama pergi sana adalah semata-mata ingin menternak lemak dengan memakan 'meatballs' tiada niat yang lain pun tapi entah bagaimana dan macamane tidak semena-semena aku menangkap hasil tangkapan barang disana tanpa rasa bersalah -.='. 



Gambar sebenar ape yang aku makan xsempat nak tangkap sebab masa tu memg ramai gila orang kena tunggu turn dah dapat turn kena makan dengan kadar laju 120km/j sebab nak bagi orang lain mencekik pulak, so aku amek gambar dari catalog IKEA jela ye. Masa nak makan kena tunggu turn, masa nak park kereta pun lama giler nak dapat. jenuhlah kami pusing² round the world cari parking kat IKEA tu.Kira nasib baiklah pergi IKEA tu sebelah pagi bukan sebelah petang kalau tak sejam dua baru dapat parking. Eh tapi dengar² la kan xlama lagi ada MRT kan dekat² situ, bestlah oii..xyahlah nak sesak² naek kete mengadap jem lagi naek je MRT senang abes cete ^_____^

Eh agak pelik bin ajaiblah kalau kata datang ke IKEA xbeli pape. gila kau barang kat sana boleh ko tak beli pape ? mane boleh xbeli pape rugilah, nasib baiklah bulan ni duit aku x 'ramai' sangat untuk peruntukan barang-barang kat IKEA ni kalau tak abeslah aku, eh? tapi Encik Suami kan ada, macam biasalah buat muka 14 sen sambil kelip2 mata lapan belas kali *bajet cumelll..ahakssss* goda duit dialah ape lagi huhuhu....*cian encik suami, kata sayang bini kan ?*

Sebelum di 'on'
bila dah 'on' time ni lampu dipadamkan tapi sebab guna flash so sama je kecerahan dgn gambar sebelum dihidupkan
Lampu tu ada 3 warna hitam.merah dan putih, aku pilih warna hitam sebabnya entah aku pun xtahu nape pilih warna hitam mungkin match dengan semua warna kot, kalau ada ungu confirm² aku dah rembat dah. Harga lampu tu RM 16.90


Hasil tangkapan di IKEA
Tupperware tu aku beli 1 set dengan harga RM 14.90 ada 17 pcs semuanya dalam pelbagai size. Encik Suami yang beli sebab senang nanti nak letak apa-apa kat fridge kan. Yang lain banyak peralatan dapur jerk. Barang macam tu je sekali dengan makan apa semua abes RM180++. Dalam masa 1 hari boleh abes RM200 kalau tiap-tiap minggu ???? tak ke pengsan -.='



Hari tu aku ada tengok kat blog mane ntah biskut ni, lupa dah tapi memg tau ni biskut IKEA, cuma masa aku pergi ari tu takdelah bajet nak beli, dah terjumpa kan so beli jela not badlah biskut ni. kena rasa oke ! Lastly Encik Suami amek kan catalog ni untuk aku. Boleh kan nak amek yela t boleh aku mentelaah barang ape aku nak beli lagi kan ? dah tau harga boleh bajet $$$$$.
 
talk to my hand : badget 2013, adakah korang berpuas ati ? banyak beri benefit ke ? kalau oke boleh complete ur survey here, just jawab soalan yang diberikan. TQ :)



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

13 comments:

Diyana said... Click To Reply!

lampu kita samalah..tapi i punya warna merah...romantika betul lampu ni kan

Noor Atikah Ramli said... Click To Reply!

ika xpenah pegi ikea.hikhik

ezy.fia said... Click To Reply!

yg kaler putih 2 tmpt letak pinggan yg dh basoh kn?
same cam saye pnye..
beli kat ikea gak..
tp t'tgl kat s.alam..
haha

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Diyana giler tengok lampu tidur kat sana kan?

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Ezy Chiaki aah, hihi kebanyakan barang kat IKEA tu sama je kan.

puan.mila said... Click To Reply!

lawo2 brg kt ikea + murah..naseb jauh je duk kl klu x mmg terjah gak..jeles klu org dpt mbeli d ikea..1st time prgi time lwatan sekolah pastu xpenah2 prgi :(

Citrus Azwa said... Click To Reply!

sakannya pn mila kita ni p wat tangkapan...cantik2...hihi..

khaifaiz said... Click To Reply!

Tahniah wei.. Selamat pengantin baru

Misya said... Click To Reply!

Salam. Wah cantiknya blog ni!=) Suka tengok.^^ Jom join segmen saya!^^ http://www.aimisyahirah.com/2012/09/senarai-peserta-segmen-cik-misya-nak.html

Unknown said... Click To Reply!

prabut2 di ikea mmg cntik blkakn,,

Diyana said... Click To Reply!

sangat gila okeh!

dabooninie said... Click To Reply!

best nye... kat sarawak xada ikea.. tgk dr jauh je la ehhehe

Olie said... Click To Reply!

Biskut kat ikea tu halal ye. Tak penah try

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...