Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, October 17, 2012

Review Baju Persandingan

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

the perfect palette
Dah start untuk sesi review-mengreview *sesuka hati guna ayat rojak*. Untuk baju persandingan sebelah aku, tema 'peach' telah dipilih tapi ramai yang cakap warna oren, mungkin sebab oren lebih menyerlah dari warna peach. Memandangkan kombinasi slow ( peach ) + terang ( orange ) macam hokeh jerk, aku pun jalan jela.

Butik Pengantin Anjung Mustika telah dipilih bagi majlis persandingan aku yang diadakan di rumah datuk ku di Batu Pahat. Kenapa aku pilih butik tu sedangkan banyak butik lain ? Faktor utama sebab dekat dari rumah datuk aku, Kedua harga oke lah, dan ketiga aku malas nak pening2 kepala pikir untuk pulang ke BP bincang pasal hari besar aku ni. Bayangkan aku bincang dengan akak Mai (owner butik ) hanya melalui FB sahaja.

Pertama kali jumpa aku dah confirm kan aku akan hire dia *kes xnak peningkan kepala*. See mudah kan, pembayaran sebanyak rm150 telah dibuat tanda jadi, kemudian perbincangan yang lain diadakan secara online di FB jerk.Perbincangan dari segi tema pada hari tersebut, design pakaian dan design pelamin. Aku yakin Kak Mai mampu realisasikan impian aku di hari bahagia. Kebanyakan benda-benda ni aku dah surver2 kat internet, cari je menggunakan encik google kemudian discuss dengan Kak Mai design yang aku inginkan. Aku bagi contoh baju dan pelamin yang aku nak kak Mai buat masa majlis besar aku tu. Takdelah 100% Kak Mai buat apa yang aku inginkan, atlest dia cuba untuk puaskan ati customer dia yang cerewet ni.

Seingat aku banyak kali jugaklah aku tukar design baju, sebabnya patern yang aku pilih tu xbersesuaian dengan bentuk badan aku yang rendang ni ha -.=' sedih oke, makin nak dekat majlis makin mengembang badan aku mungkin stress barangkali pikir macam2 nak selesaikan, dengan jarak perjalanan yg beribu-batu dari KL ke Johor, dengan keje yg membukit menambahkan lagi stress aku ni.

Maaf, ni tak ingat ambil dari mana ???


1st design aku nak macam design dari Rins Suzana tu, tapi biasalah kan bila ketinggian xmencukupi terpaksalah dibatalkan. Lagipun Kak Mai cakap kain yg digunakan akan melebihi dari 4 meter.Lagipun xsesuai buat kat rumah, sebab kain dia akan meleret dahla tanah rumah datuk aku bukan jalan tar takut kotor pulak kan, so terpaksalah cancel.

Aku cari design lain pulak. Acely aku nak baju baru, aku nak design yang aku pilih dan baju tu bila aku pakai aku nampak tinggi walaupun aku gemuk muahahaha...Untuk baju baru tu aku kena tambah RM200 bagi baju Lelaki dan Perempuan. Gambar kedua menjadi pilihan aku :)





See lebih kurang sama kan ? cuma warna je yang berlainan. Aku memg puas ati dengan hasil kerja Kak Mai walaupun aku hanya fitting baju tu sehari belum aku bersanding ! fuh, nasiblah semuanya oke dan berjalan ekut flow~~~~

talk to my hand : tukar HP baru :)


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

4 comments:

Cik Puan Tqah said... Click To Reply!

yang penting kite suka.. kann..warna oren muda kot..hihi

NM02 said... Click To Reply!

cantek je...

lizz said... Click To Reply!

sekang ni memang hot warna oren tangerine cantik...

Zie Madini said... Click To Reply!

cantik la. tempah ea baju sanding. mcm zie dulu...zie sewa je. hehehe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...