Terima Kasih Sudi Like

Tuesday, October 2, 2012

Sebelum dapat baru beli ni dulu lah.

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Dah lama cakap dengan encik suami nak bantal 4 segi yang besar tu. Biasa orang guna bila duk ngadap depan tv tu, bulan lepas ada gak survey² kat KLFC, kat situ kan banyak kedai² home deco, saja try masuk, survey harga bantal tu mahal kaw ! sebijik jerk sampai RM 65 aku dahla nak beli 2 kalau RM 65 x 2 dah berapa ? kira mahal jugak tu. Memglah 'kegebuan' bantal tu boleh tahan not bad tapi ada je kot lagi murah dari tu kan ?


Last² aku beli kat Kaison jauh lebih murah even takdelah gebu sangat sebab bukanlah diperbuat dari kekabu, kalau kekabu lagi empuk bantal tu oke. Kat Kaison harga sebantal cuma RM 15.90 takde sekali dengan sarung bantal, sarung bantal tu pulak RM12.90 sehelai.

RM 15.90 x 2 =  31.80
RM 12.90 x 2 = 25.80

Jauh lebih murah kan ? tak kesahlah kalau xgebu macam yang mahal tu yang penting hado ! Disebabkan aku nak sangat² bantal ni so aku buat muka seposen depan encik suami maka encik suami bagi duit aku beli lah heeee...

Acely tengah berkira-kira samaada nak beli sofa atau tak, yela bukan apa kalau aku beli sofa confirm makin sempit ruang tamu rumah aku tu. tapi kalau takde sofa macam xbest lak macam xlengkap lak kelengkapan dalam rumah tu, atlest bila ada sofa bila family aku dan mertua datang bolehla duk atas sofa kan,


Nak beli sofa pun, xmaulah besar gedabak paling koman beli sofa bentuk L jek, janji ada sofa, tengoklah macam mane nanti. bulan depan kot baru survey² harga sofa. Biasa aku survey area Bandar Baru Ampang jek sebab kat situ banyak kedai perabot. Dah bagitahu encik suami, dia oke jek. Jadi sebelum dapat beli sofa baru aku gunalah dulu bantal 4 segi tu dulu hohOho...

Oh ye before nie karpet aku mcm kat entry ni, sekarang dah tukar karpet warna ungu. karpet lama aku letak dalam bilik sembahyang. Jauh aku beli karpet ni sampai ke Sungai Petani, Kedah. Tu dia jauh kan ? Kebetulan harga boleh tahan murah aku rembatlah. Beli karpet ni bukan main jauh lagi sebab ada majlis kahwin kat Kedah.

Sepanjang pindah ke rumah baru ni, banyak jugaklah barang yang dibeli, kiranya tiap² bulan ada jek barang rumah yang nak dibeli tapi xsempat nak buat entry malas beno nak upload gambar. Nantilah bila-bila ada waktu kelapangan aku update ya.

talk to my hand : Alhamdulillah, dapat 3 BE lagi, TQ nuffnang.


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

10 comments:

CikPuanIsteri said... Click To Reply!

wah shoping sakan..kite pon nk beli bantal besar tu tp tak terbeli2 lg..hehehe

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@CikPuanIsteri hehe..xsakan sangatlah t mintak dengan jai belikan.

Mohd Diah Mcdee Abdullah said... Click To Reply!

sofa sogud so vo-gue (sebut vogiu) hehehe...

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Mohd Diah 'Mcdee' Abdullah Suka cakap pelik-pelik lah abg ni.

BTS said... Click To Reply!

cute jugak....

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Arjuna Silvera TQ :)

MizzTina said... Click To Reply!

beli sikit²..nt dpt la byk.. :)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@MizzTina betul tu kak.

Yuliana Wahit said... Click To Reply!

seronoknya dengar story u dgn husband.. rasa tak sabar nak kawen cepat2.. hehehe..

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Yuliana Wahit sabar ye, t anda pun akan merasainya heee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...