Terima Kasih Sudi Like

Friday, October 5, 2012

raya dah abes, tapi balang kuih raya masih kemas tersusun

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Kat rumah korang ada tak yang masih berbaki kuih raya ? mesti dah abes kan ? kan ? paling tidak pun tinggal yang serdak-serdak tu ye dak ? orang cakap kuih raya yang ujung-ujung tulah sedap. Ni cete bulan lepas bulan raya hari tu tapi aku cete lepas raya la takpe kan :p

Orang sibuk beraya, aku beraya. Orang sibuk beli kuih raya, aku pun nak jugak beli, xmo ketinggalan jugak. tapi lepas raya kuih orang dah abes kuih aku sikit pun xluak kui.kui.kui. Yang abeskan pun family aku dengan mertua itupun still xbergerak kuih aku. Paling koman pon satu 2 balang je kosong yang lain masih penuh -.=' 


Mane tak abes kuih rumah ko tu. Kalau ko beraya kat kampung sampai seminggu, pastu bila orang nak datang raya rumah ko medang je takde kat rumah bizi la konon ! Bayangkan tiga minggu tu majlis kahwin penuh setiap minggu~~~. Beli kuih tu xnak nak satu sampai 10 balang ko beli konon nak cukupkan balang yang kat rumah tu. Last-last muntah lah ko laki-bini abeskan, eh tak, aku jek byk makan laki aku makan sikit jek.heee...


2 balang yan besar gedabak ni bestfriend aku yang hadiahkan sempena aku kahwin. Balang-balang kuih raya yang ada tu pun aku xbeli semua hadiah dari wedding aku hari tu. Diowang pikir aku kahwin kan dah nak dekat raya jadi teruslah bagi balang kuih tu. So xdelah susah-susah aku nak p beli balang kuih lagi.


Kalau dah balang kuih raya ada, mestilah meja untuk letak kuih pun ada takkan nak letak kat meja makan lak kan, meja makan aku tu kecik cemotek jerk nanti kalau letak kuih-kuih tu semua xmuat lak aku nak letak makanan yang aku masak *bajet aku ari² masakla puiii...* .Gigihla aku ajak laki aku p cari coffee table untuk letak kuih raya aku tu haaa...

Coffe table nak tempered glass konon² nak sama macam meja makan jugak. Masa nak beli tu agak peningla jugak nak pilih design, cantik-cantik kau juling mata aku. Kalau nama dah cantik harga pun mesti 'cantik' gak. Last-last aku pilih yang ni, tanya encik suami boleh ke tak nak yang ni ? dia boleh buat muka blur sebab mengenangkan coffee table tu jenis kaca mesti kena jaga baik-baik.  Sebenarnya encik suami oke je dengan pilihan aku, dia memg suka wat muka nak cari gaduh dengan aku, dia memg tau bini dia memg suka melenting kalau apa² tu pasal dia macam tu.  Dah wat muka blur pastu lama pikir terus cakap OK ! aku pun sukalah heeee :D Berat oke meja ni, kalau angkat xboleh nak angkat bahagian atas kena angkat dari bawah.

Patutnya coffee table tu letak di antara sofa tapi memandangkan ruang tamu rumah aku tu kecik aku postpone dulu untuk beli sofa, InsyaAllah ada rezeki bulan depan grab sofa :D.  Jadi coffee table dengan almari kasut aku rembat beli dulu, kebetulan ada offer takkan nak lepaskan peluang tengah ada sale tu.

talk to my hand : minggu ni nak p IKEA, time aku belanja makan 'meatballs', weekend lepas Encik Suami belanja makan kat Secret Recipe heeee~~~~
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

12 comments:

NM02 said... Click To Reply!

kite tukang perabih kuih raya kat umh mak. hehehe

Mun said... Click To Reply!

dah tue... meh laa jemput kitorang semua serbu umah.. tolong abeskan kuih raya yg ada.. hehehehe

MizzTina said... Click To Reply!

lanje la akak sekali..

Noor Maizan said... Click To Reply!

fuyooo kuih raya la feberet mai...rugi sapa tak habis..

mrs kayrul said... Click To Reply!

sama la kesnya...nampaknya kuih raya puasa bawa ke raya haji la

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@NM02 samalah kueh kita simpan perabeh kuih umah mak la pulak hihihi

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@C.M.A @ CikMoonAdnan mailah dtg rumah kita cik moon.

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@MizzTina akak jom kita p makan meatballs sama2.

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@CikMai huhu..mesti raya mai pulun abes kuih raya kat umah mak mai kan ? kan?

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@mrs kayrul gitulah gamaknya 2 in 1 la...

shuhadaothman said... Click To Reply!

agak2 kalau dtg beraya dpt duit raya lg x? ^^

Aty Fared said... Click To Reply!

ahun ni tak beli kuih raye..amik sikit2 satu balang kecik jer dari umah mak...sebab tau tak akan habes nyer..;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...