Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, October 17, 2012

review baju nikah

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Patutnya aku review baju nikah  ni dah terbalik review baju sanding dulu ntah pape, tapi takpelah yang penting aku boleh kongsi-kongsi cerita persiapan untuk majlis besar aku 4 bulan yang lalu. Dah 4 bulan wey, baru sekarang tergerak nak review -.='. Sebenarnya ekut mood, kalau busy je sepanjang tahun memg taklah aku nak review tapi ni dah mcm makan gaji buta jerk aku nak lah buat review xsalahkan hikhikhik. Sharing is caring kan :)

Tema untuk majlis pernikahan adalah turquoise colour. Dulu-dulukan before kahwin la kan aku berkenan no dengan warna silver konon2 time nikah nanti nak buat warna idaman ni lah tapi hampeh disebabkan pendirian aku yang xtetap ni boleh lak aku beralih arah pilih warna turquoise.


Aku beli baju ni kat Jakel Jalan Tunku Abdul Rahman, kain jenis shiffon beaded, biasalah masa tu kat Jakel memg sentiasa ada buat pakej pengantin kan. Lagi-lagi time tu design shiffon tengah 'up' orang lain pakai aku pun nak pakai. Harga 1 set pakej baju pengantin ni termasuk kain untuk baju lelaki bidang 60 tau dalam lingkungan RM6++ kot. maaf xingat harga detail sebab resit dah buang huhu... Veil pun aku rembat kat situ jugak, salesman tu kata kalau beli dengan sekali veil dia boleh bagi murah. Veil pun dari jenis shiffon, aku cuba nak ingat harga tapi sumpah lupa lah.Total semua kalau xsilap dalam RM7++ mcm tula.Ni tak temasuk kain samping.

bersama bonda tersayang


posing-posing sebelum bertukar 'status'

close up sikit dari dekat baju tu :)

Baju nikah aku buat jenis kurung moden sebab nanti bila lepas kahwin boleh pakai lagi, *kalau rasa xmengembang lagi lah* :p that y aku pilih chiffon dari kain lace yang sarat dengan kerawang-kerawang yang boleh menyebabkan kegatalan pada kulit aku yang sensitif ni~~~ Baju kami tu tempah kat makcik Encik Suami.

Penyerahan mas kawin sebanyak RM22.50 ( Johor )

Encik Suami pulak lebih selesa dengan design teluk belanga beliau, katanya orang johor memg terkenal dengan teluk belanga nak-nak beliau tu keturunan jawa memg ngam lah kan, tapi mujurlah Encik Suami xpakai songkok yang 5 inci macam nak joget zapin tu kalau tak aisssshhh malu teman nak ngaku laki hahahahaha...

talk to my hand : Macamane xkantoi kalau dah macam nie haha.. ^______^
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

12 comments:

Cik Puan Tqah said... Click To Reply!

lawa-lawa..trend kan beaded chiffon ni

Zie Madini said... Click To Reply!

lawa lah. biru turqois. love it :)

lizz said... Click To Reply!

suka warna biru ni...cantik sangat

mrs kayrul said... Click To Reply!

cantik baju tue..warnanya lembut jer sedap mata memandang

Saya Disini said... Click To Reply!

cntiknye baju

PinKy MoMMa said... Click To Reply!

hehehe kalau dia pakai pun apa salahnyer...baru betul2 berzapin dik..baru bangga gituu

Noor Maizan said... Click To Reply!

serinyeee senyuman hari nikah..mesti jantung dupdap dupdap laju ni

Unknown said... Click To Reply!

lawaaa nye veil die! :)
pkai inner silang ke?? atau selendang disilangkan?? so gojes tau! :D

salam kenal dri cik mashi ye.. :)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Cik Mashi inner tu memg silang. veil tu jenis shiffon beaded.

Unknown said... Click To Reply!

paper flower tu wt sndri ke? :)

Mila Ahmad said... Click To Reply!

@Cik Mashi YE. mila buat sendiri.

sarahhernyzar said... Click To Reply!

cantek kaler turquoise. match dgn kaler silver. nnt kan warna tema nikah sara lak eh. haha. lebih krg jg pn :p baju dah setahun lebih siap. kahwin x juga sobs. doakan sara k. XOXO ~!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...