Terima Kasih Sudi Like

Sunday, November 11, 2012

#19- Benda yang membuat anda rasa semangat untuk teruskan hidup

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Menjawab soalan yang diberikan

1- orang yang tersayang

aku ada ibu bapa, adik - beradik dan seorang suami yang amat aku sayang. Disebabkan mereka sehingga hari ini aku rasa semangat untuk teruskan kehidupan ni. Sayang korang semua muaahh... :)

2- kerjaya

Mungkin aku patut bersyukur sebab mungkin aku diantara berjuta manusia yang 'bernasib baik' memiliki kerjaya tanpa memiliki lulusan diploma atau ijazah yang tinggi hanya berbekalkan SPM sahaja boleh bergaji agak lumayan. Nak sampai ke tahap ni bukan satu benda yang mudah ! Alhamdulillah berkat usaha jiwa kental aku ni haaa kena maki kena caci * dah lali sangat *...Aku mampu bertahan dalam syarikat ni selama 4 tahun harapnya lagi 2-3 tahun akan datang gaji up sampai 5K ye bos ! haha...

3- Aset

Bila ko dah bekerjaya dah ada duit mesti ko akan target untuk memiliki aset ye dak ? Ada ke orang kerja saja-saja semata-mata nak enjoy je, mungkin ada sebab orang tu takde target dalam hidup dia. Macam aku bila ada aset ni bermakna kita dah sedia untuk pegang komitmen, komitmen nilah akan buat ko rasa semangat untuk teruskan hidup. Aset kita tulah bukti kemampuan diri kita dalam kehidupan, xkisahlah siapa ko untuk hari ni :)


talk to my hand : pernah dengar kumpulan Boyz in the Hood ? ce try dengar ucapan mereka.
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

2 comments:

timm_bill said... Click To Reply!

menarik! he3..

ct kektus said... Click To Reply!

doa2 lah bos baik hati, dapatlah kerja 5,6 tahun lagi. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...