Terima Kasih Sudi Like

Friday, November 16, 2012

#23- Kalau saya kaya....apa yang anda nak buat

www.tips-fb.com

Assalamualaikum and hello :)

Angkat tangan sape yang tak nak kaya ? for sure takdenye nak angkat tangan. Angkat hidung sape nak kaya ? for sure takde jugak paling kuat pun kembang-kembang hidung tu kan * cuba nak buat jugak walaupun yakin hidung xterangkat kehkehkeh...*

Dulu masa kecik-kecik suka berangan jadi anak orang kaya, Nak itu dapat mintak ini dapat, tapi berangan jelah lebih hakikatnya nan hadooo...seeeeedihhh.. Tapi pengajaran yang aku dapat bila mak abah ajar cenggitu bila dah besar ni kita tau menghargai sesuatu disebabkan hasil usaha kita sendiri, Tak caya ? korang cubalah dapatkan sesuatu yang korang nak sangat dengan usaha sendiri. contoh kereta ke motor ke kan ? bila dah dapat baru korang rasa camne susah dan senangnya nak dapatkan benda tu.

Bila dah besar ni takde pulak terdetik kat hati aku ni nak kaya sebabnya :

# Kalau kaya tapi banyak hutang nak buat ape kan ? 

# Kalau kaya tapi banyak musuh nak buat ape kan ?

# Kalau kaya tapi sombong atau lupa diri nak buat ape kan ?

# Kalau kaya tapi hidup xbahagia nak buat ape kan ?

Berapa banyak kalau dah ? tu pun kalau kaya kalau tak ? kalau ko bah la hahaha*trendmark stacy *

Aku taknak kaya tapi nak senang cukup ada suami, anak, keluarga bahagia, rumah, kereta, duit syukur Alhamdulillah dah :)


Korang kalau kaya nak buat apa erk ???

talk to my hand : kalau student banyak duit for sure gayut dengan buah hati sampai lebam :)



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

8 comments:

INNANIE ARIFFIN said... Click To Reply!

kalau saya kaya saya nak banyak bersedekah, sebab sedekah tu blh tambah kan kita jadi lagi kaya!

MizzTina said... Click To Reply!

btl..xnk kaya, tp nk senang..

Citrus Azwa said... Click To Reply!

bukanlah xnak kaya,tp kita berharap nak kaya tp xmau ada msalah...bila xdak msalah,bolehla kita wat amal kebajikan..insyaAllah..hihi...

afzalsukasuki said... Click To Reply!

kalau awak kaya.. apa saya nak buat?errr..errr buat bodo je la kot??

saya tengok je la awak huhu

Noor Atikah Ramli said... Click To Reply!

kalau ika kaya, ika nak beli cekelat . eh ?

Nory Zoulkefle said... Click To Reply!

zaman sekarang ni jadi kaya pon bahaya...senang2 je kena bunuh ngan si perompak durjana...huhuu

❤~Emma Abduh~❤ said... Click To Reply!

klo sy kaya nak shopping.. ^.^

Nisah Idham said... Click To Reply!

salam ukhwah..
hurm kalau kaya ? kalau kaya, ....
>> nak bukak Pusat Anak-Anak Yatim
huhu berangan aje lebih kan.

Take Care !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...